Actualitat

El 72 % dels consumidors se sent en risc en comprar en línia per la recopilació de dades

NOTÍCIES

06/03/2025

El comerç electrònic segueix en expansió i el 2025 estarà marcat per tres eixos clau: personalització, confiança i rapidesa. La IA jugarà un paper crucial en l’experiència de compra, segons un estudi global de Scalapay, la fintech italiana especialitzada en el model de “Compra Ara, Paga Després” (BNPL, en anglès). El 40 % dels usuaris estan oberts a rebre recomanacions de productes del seu assistent d’IA, el mateix percentatge hi confiaria per automatitzar i agilitzar les seves compres diàries, mentre que el 34 % adquiriria un producte o servei seleccionat exclusivament per ella.

No obstant això, la privadesa i la transparència són prioritats: 79 % dels compradors exigeix ​​més protecció de dades i el 72 % tem la recopilació indeguda d’informació delicada. Alhora, l’auge del frau en línia ha fet que el 39 % dels usuaris hagi detectat ressenyes falses i que el 60 % analitzi minuciosament l’autenticitat del contingut digital.

En aquest sentit, els experts de l’empresa destaquen les preocupacions principals dels compradors en línia:

  • Personalització extrema: la fi de la sobrecàrrega d’informació. El 80 % dels consumidors abandona compres per insatisfacció amb els resultats de cerca i el 74 % se sent aclaparat per la quantitat d’opcions.
  • Confiança en l’era digital: el gran desafiament del comerç electrònic. La transparència ha esdevingut la moneda més valuosa. Els consumidors exigeixen plataformes amb ressenyes verificades, garanties i més autenticitat per evitar fraus.
  • Saturació de contingut: els consumidors exigeixen qualitat, no quantitat. El 80 % dels usuaris se senten sobrepassats per l’excés de contingut digital i el 68 % prefereixen interactuar amb marques que ofereixin informació educativa a través de vídeos o blocs.
  • Finançament i pagaments invisibles: el futur de la finalització de la compra (check out). La facilitat i la rapidesa en els pagaments són clau. El 44 % dels compradors cerca opcions de compra ajornada i el 54 % evita plataformes que només accepten targetes tradicionals.
  • Lliurament ultraràpid: la nova norma de comerç electrònic.  El 63 % dels consumidors no vol esperar i el 55 % dels compradors als EUA, Europa i el Regne Unit espera entregues en menys de 48 hores. A Espanya, el 68 % prefereix el lliurament a domicili, encara que el 40 % de la Generació Z ja aposta per lockers i punts de recollida.

«Les empreses han d’analitzar i comprendre aquestes tendències per mantenir la seva competitivitat. Transformar aquestes dades en estratègia permet que les marques millorin les experiències dels seus clients i anticipar-se a les necessitats», explica la Simone Mancini, CEO de Scalapay. «El nostre objectiu és continuar donant suport  als detallistes i consumidors, i oferir eines que facin les experiències de compra més fluides, segures i satisfactòries», conclou.

La fintech es compromet a proporcionar informació valuosa per a l’evolució dels pagaments digitals, impulsar la innovació al sector i anticipar-se a les necessitats d’un mercat en evolució constant.

Llegiu la notícia original al seu lloc web oficial fent clic en aquest mateix enllaç