Casio torna a ser ciberatacada un any després
04/11/2024
L’empresa de rellotges nipona ha reconegut que un ciberatac ha interromput part dels seus serveis, tot i que no n’ha donat detalls.
Els ciberdelinqüents solen atacar a ‘deshora’ per aprofitar-se que els equips tècnics o de seguretat no hi són i així fer més mal a les seves víctimes. I de vegades ho fan amb la precisió del rellotge.
El fabricant tecnològic Casio ha donat a conèixer que ha estat víctima d’un ciberatac als sistemes. La intrusió va tenir lloc divendres passat, 5 d’octubre.
«Actualment, estem investigant els detalls, i una agència especialitzada externa també ho està investigant per confirmar si s’ha filtrat alguna informació personal o altra informació important», va explicar la companyia en un comunicat.
Des de l’empresa no han aclarit quins sistemes dels clients han quedat fora de servei exactament per la falla del sistema ni si es va produir un atac de programari de segrest. Tampoc no se sap qui són els autors.
Sembla que entre els detalls que s’haurien filtrat hi ha noms de clients, adreces de correu electrònic, país de residència, detalls de comandes, informació d’ús de servei i mètodes de pagament. La informació de les targetes de crèdit, afortunadament, no va caure en males mans.
En total s’haurien exposat 91.291 articles pertanyents a clients del Japó, i 35.049 articles relatius a clients d’altres països. Casio no ha detallat què entén per «article».
«Després d’adonar-nos de l’accés no autoritzat, el vam informar immediatament a les autoritats pertinents i hem implementat mesures com ara restringir l’accés des de l’exterior», ha assenyalat Casio al seu escrit.
«Ens disculpem sincerament per qualsevol preocupació i inconvenient que això pugui haver causat», conclouen.
Ciberdelinqüents ‘amb classe’
Lamentablement, aquest no ha estat l’únic incident de ciberseguretat que ha afectat l’empresa de rellotges. Fa gairebé un any Casio va compartir que els pirates informàtics havien accedit a la seva aplicació web educativa ClassPad.net, i el resultat d’aquest accés va ser una filtració d’informació de clients a 148 països.
En aquesta violació l’empresa nipona no va indicar quantes persones es van veure afectades, però sí que va explicar que 1.108 clients d’institucions educatives i un nombre no revelat de persones tenien més de 120.000 peces d’informació filtrades.