Un 37 % d’empreses desconeix els requisits d’autenticació del correu electrònic
24/04/2025

Un 37 % d’empreses desconeix, un any després de la seva entrada en vigor, els nous requisits per a l’autenticació de correus electrònics imposats pels proveïdors de serveis de correu electrònic, segons un estudi realitzat. I més de la meitat (52 %) dels enquestats a Europa van expressar la seva preocupació sobre la capacitat de les seves organitzacions per complir aquestes normes, i garantir que els correus arribin a les safates d’entrada dels seus clients.
Tot i aquesta dada, l’informe de Sinch Mailjet posa l’accent en el bon nivell de preparació de les empreses europees per adaptar-se als nous requisits establerts per proveïdors com ara Yahoo Mail i Google Gmail, entre els quals destaquen: mantenir una taxa de queixes per correu brossa per sota del 0,3 %, habilitar una opció de cancel·lació de subscripció amb un sol clic i implementar protocols d’autenticació de correu electrònic com ara SPF, DKIM i DMARC.
Prioritzar una llista de contactes saludable ja no és opcional
En aquesta línia, l’estudi (realitzat entre 1.100 responsables de correu electrònic a empreses d’Espanya, França, els EUA, Alemanya i el Regne Unit) subratlla els principals desafiaments als quals han de fer front la majoria de les empreses en les seves campanyes de màrqueting per correu electrònic, entre els quals destaquen evitar les carpetes de correu brossa, mantenir-se fora de les llistes negres o de blocatge.
I apunta que, malgrat aquesta pressió, gairebé la meitat (47 %) de les empreses europees declara no utilitzar un procés de doble confirmació opt-in per verificar el consentiment dels usuaris abans d’afegir-los a les llistes de correu transaccional i de màrqueting. Aquest fet no només pot augmentar el risc de frustració del client, sinó que pot derivar en un major nombre de queixes per correu brossa i més cancel·lacions de subscripció.
Igualment, l’informe elaborat per Sinch Mailjet ressalta que el 67 % dels enquestats europeus no implementa una política d’inactivitat per eliminar o segmentar periòdicament els subscriptors no compromesos.
Espanya: l’estudi assenyala que el 44 % de les empreses enquestades encara desconeixen els nous requisits d’autenticació de correu electrònic
El problema s’agreuja encara més, perquè el 80 % de les empreses europees no utilitzen eines per monitorar la seva reputació com a remitent davant dels principals proveïdors de correu, cosa que impedeix detectar oportunitats per potenciar les seves estratègies de correu electrònic, optimitzar la taxa de lliurament i millorar l’experiència del client. A més, posa en risc la reputació de les seves marques, ja que podrien ser marcades com a correu brossa, cosa que afecta la confiança i el compromís amb la seva audiència.
«El correu electrònic continua sent la columna vertebral de la comunicació digital entre marques i consumidors, amb més de 347.000 milions de correus enviats i rebuts diàriament a tot el món», explica Andrea Topping, vicepresidenta de Gestió de Productes per a Sinch Mailjet, sobre la importància de l’elaboració d’aquest estudi.
Topping afegeix que «Les bretxes identificades al nostre informe no són obstacles insalvables, sinó crides d’atenció. Amb les eines adequades i algunes pràctiques senzilles, és totalment possible complir els estàndards de qualitat, millorar la taxa de lliurament i enfortir la confiança de l’audiència, mentre s’impulsa més compromís i conversió».
El futur de l’email màrqueting a Espanya
En el cas d’Espanya, l’estudi assenyala que el 44 % de les empreses enquestades encara desconeixen els nous requisits d’autenticació de correu electrònic imposats el 2024, i, entre les que en són conscients, el 61 % es mostra preocupat per la seva capacitat per poder complir-los.
D’altra banda, l’informe recull que el 57 % de les empreses enquestades, la majoria del sector B2C (47 %), ja havien posat en marxa actualitzacions en l’autenticació del correu electrònic i una supervisió més gran de les queixes de correu brossa per adaptar-se a aquests requisits, i que el 33 % creu que aquests són beneficiosos per al futur de l’email màrqueting.