Una app de pàrquing haurà de pagar 32 milions de dòlars per una filtració de dades
07/01/2025
La companyia, víctima d’una violació de seguretat el 2021, ha arribat a un acord després d’una demanda col·lectiva.
Fa tres anys l’aplicació d’aparcament ParkMobile va patir una bretxa de seguretat que va afectar desenes de milions d’usuaris, els quals van veure les dades exposades i a l’abast dels ciberdelinqüents.
El 2022 molts dels implicats van dur a terme una demanda col·lectiva per demanar comptes a la companyia, la van acusar de no haver protegit convenientment la seva informació confidencial i de fer servir «sistemes de seguretat i mesures deficients».
Ara, els tribunals han donat la raó als demandants. L’empresa, per la seva banda, ha pactat el pagament de 32 milions de dòlars, com a part de l’acord.
Els clients afectats ja van ser avisats i podran rebre una compensació econòmica, encara que aquesta queda força reduïda per a cadascú. Només aconseguiran 25 dòlars cadascun.
ParkMobile opera a unes 600 ciutats dels EUA i permet que els usuaris paguin l’estacionament dels vehicles sense haver d’adreçar-se a un parquímetre. A més, també dona la possibilitat de reservar aparcaments als aeroports o prèviament a esdeveniments especials.
«Contràriament a les seves declaracions i promeses, ParkMobile va fer servir mesures de seguretat de dades inadequades que sabia, o hauria d’haver sabut, cosa que posava les dades personals i confidencials que sol·licitava, recopilava i emmagatzemava en un risc significatiu de robatori o exposició a tercers malintencionats» , han assenyalat els demandants.
ParkMobile es defensa
El mes de novembre passat, en una declaració pública a la seva pàgina web, l’app va esgrimir que van iniciar immediatament una investigació, van eliminar ràpidament una vulnerabilitat de tercers i van continuar «mantenint» la seva seguretat i monitorant els seus sistemes. A més, van negar qualsevol irregularitat en el cas.