La caiguda de Microsoft va ser deguda a una fallada en el sistema de control de qualitat de CrowdStrike
05/08/2024

No especifica si es va tractar d’un error humà ni quantes persones podrien haver tingut alguna responsabilitat
La caiguda de Microsoft la setmana passada, que va afectar bancs, institucions, organismes i hospitals de tot el món, va ser deguda a un error en el mecanisme de control de qualitat de CrowdStrike, segons informa l’empresa de ciberseguretat aquest dimecres.
CrowdStrike explica en un comunicat que l’apagada es va produir per un error en el programari de prova, anomenat «Falcon» -que protegeix els sistemes de virus i ciberatacs- per no validar correctament l’actualització de contingut del sistema, cosa que va portar a un bloqueig dels ordinadors que usen Windows.
«A causa d’un error al validador de contingut, una de les dues instàncies de plantilla (una sèrie d’instruccions que orienten el programari per acabar amb les amenaces del sistema) va passar la validació malgrat contenir dades de contingut problemàtique», indica aquest dimecres l’empresa.
No especifica si es va tractar d’un error humà ni quantes persones van poder haver tingut alguna responsabilitat, però sí que reitera que no va ser fruit d’un ciberatac.
Segons el mitjà especialitzat The Verge, empreses de tot el món usen Falcon per gestionar el programari maliciós (un programari usat per ciberdelinqüents per obtenir informació privada dels usuaris) i bretxes de seguretat a Windows.
La companyia afirma que ha inclòs una nova revisió del seu procés de control de qualitat, els detalls de la qual no especifica.
El gegant tecnològic Microsoft va estimar dissabte que l’error de Crowdstrike va afectar 8,5 milions de dispositius amb el sistema operatiu Windows.
El fundador i director executiu de la companyia, George Kurtz, ha demanat disculpes avui per la interrupció del servei: «Tot CrowdStrike entén la gravetat i l’impacte de la situació».
I ha afegit que CrowdStrike ja opera amb normalitat i que l’empresa està treballant estretament amb els clients i els socis afectats per restaurar tots els sistemes.